Branding

Nog voordat we een merk, product of gebied kunnen branden (verkopen), moet er een juiste positionering voor de locatie zijn gekozen. Door een merk of gebied op een originele én onderscheidende manier te positioneren, zorg je ervoor dat het merk een eigen herkenbare positie inneemt ten opzichte van zijn concurrenten in de beleving van de consument. Wij komen tot deze onderscheidende positie door samen antwoord te geven op drie vragen: voor wie is het gebied relevant (doelgroep), wat is het onderscheidend vermogen t.o.v. de concurrentie en wat zijn de unieke merkwaarden? Hiervoor gebruiken we de positioneringsdriehoek gecombineerd met de leefstijlen van Smart Agent.

Origineel en onderscheidend
Als we een origineel en passend antwoord hebben op deze vragen, komen we tot een onderscheidende positionering voor jouw gebied of merk. Elk gebied een eigen verhaal. Dat verhaal wordt hét uitgangspunt voor de branding en wordt de basis van de merkstrategie. Hoe gaan we het merk branden en vermarkten? Via welke on- en offlinekanalen? Of meer op de locatie zelf? Een combinatie van deze drie ligt voor de hand. Hoewel het zwaartepunt steeds meer ligt op online marketing.

Zijn er nog mogelijkheden tot meedenken of participatie, dan gaan we al vroeg in gesprek met toekomstige kopers tijdens co-creatie workshops. Onze ervaring is dat mensen die meedenken sneller een verbinding aangaan met een locatie! 

Projecten
Voor de Stad van Strax en Nobelhorst hebben wij de branding opgezet. Onze aanpak en het resultaat vind je op de verschillende projectpagina’s.

Brand manager, merk beschrijving, positionering, workshops, design, strategie, merkboek, look & feel, beeldkeuze, creatief concept, persona’s, concurrentieanalyse, identiteit, propostie, BSR-leefstijl.

We kunnen nog meer

Expertises

  • Gebiedsmarketing
    Gebiedsmarketing
  • Placemaking
    Placemaking
  • Tenders
    Tenders
  • Verkoopmanagement
    Verkoopmanagement