Gebiedsmarketing is voor ons het op een onderscheidende, originele en aantrekkelijke manier vermarkten van een gebied, gebouw of project – of merk! – door middel van marketing. Wij geloven dat je een gebied, wijk of gebouw moet benaderen als een merk. Een merk moet je laden met positieve associaties (merkwaarden). Zo zorg je ervoor dat het merk een eigen herkenbare positie inneemt in de beleving van de woonconsument. Dit doen we door een marketingstrategie op te zetten met marketingacties en -middelen, die aansluiten bij jouw merk.
Wanneer toekomstige kopers aan jouw gebied of project denken, ervaren zij een positief gevoel. Het gaat hierin meestal niet om het beïnvloeden van de ratio, maar we spreken mensen aan op emotie. Want wonen is emotie! Je creëert een merk waar een consument graag bij wil horen of een gebied waar zij graag willen wonen.
Storytelling
Vaste onderdelen van onze gebiedsmarketing is een content strategie en social media plan. Beide gaan hand in hand. Dit doen wij veelal door middel van storytelling. Wij gaan op zoek naar de verhalen uit het gebied en delen deze vervolgens via social media. Dit doen wij in de vorm van blogs, vlogs en fotografie. Alle content draagt bij aan het vertellen van hét verhaal van jouw merk. Wij vinden altijd leuke haakjes uit het verleden, bijzondere mensen of aanverwante onderwerpen die interessant zijn voor de plek en events die je er zelf organiseert.
Projecten
Voor bijvoorbeeld Weespersluis en Cruquiuswerf zijn wij verantwoordelijk voor de gebiedsmarketing. Onze aanpak en het resultaat vind je op de projectpagina’s.