Schoemaker Plantage

Schoemaker Plantage

Dé nieuwe woonbuurt van Delft
Schoemaker Plantage

Vraag

Schoemaker Plantage is een compleet nieuwe woonbuurt met een stadspark en zo’n 700 energieneutrale huizen, tegenover de TU Delft.

Ontwikkel een marketingstrategie om Schoemaker Plantage als aantrekkelijke, duurzame woonbuurt op de kaart te zetten. En voer deze strategie ook uit. 

Schoemaker Plantage

Aanpak

We hebben een passende branding en positionering voor Schoemaker Plantage ontwikkeld. Vroeger was het gebied het werkterrein van TNO. Dat stukje historie zie je terug in een aantal loodsen die er nog staan. Die loodsen staan er tijdelijk, maar lang genoeg om ze te gebruiken voor placemaking. De buurt associeerde de locatie nog met werken en minder met wonen/recreëren. Door fijne reuring op de locatie te organiseren, krijgen mensen vanzelf een nieuwe positieve associatie met de plek. Een van de loodsen is nu de Schoemakerloods. Hier vind je het – door ons ontworpen en ingerichte - informatiecentrum van de nieuwe buurt. Maar je kunt hier ook terecht voor de koffie en lekkere Griekse producten. Daan van Voldaan Buitenkeuken, Yannis en Esther van De Griekse Olijf, Duurt van Duurt’s Wijnen en Pieter en Freek van Fabrikoos openden de eerste Schoemaker-winkeltjes. In de kerstperiode was de Delftse schaatsbaan op de locatie.

Online brengen wij de nieuwe buurt en zijn kernwaarden onder de aandacht met contentmarketing. We halen mooie verhalen op uit de buurt, over onze events of van een van onze ambassadeurs.

Schoemaker Plantage

Resultaat

Inmiddels is 70% verkocht (fase 1), is de bouw gestart en zijn we de start van de verkoop van fase 2 aan het voorbereiden.

Facts & figures

Opdrachtgever

AM (Zuidwest)

Looptijd

oktober 2015 – heden

Plaats

Delft 

Expertises