Weespersluis

Weespersluis

Gebiedsmarketing nieuw woonlandschap
Weespersluis

Vraag

Weespersluis, de Plek van het Goede Leven, wordt een nieuw woonlandschap in Weesp, met veel ruimte voor groen en water. En uiteraard wonen! Er komen circa 2.750 woningen.

Zet Weespersluis op een aansprekende manier op de kaart in Weesp, bij Amsterdamse gezinnen en andere geïnteresseerden uit de omgeving. Ontwikkel een strategie voor de gebiedsmarketing en voer deze ook uit.

De Firma Stek werkt aan Weespersluis i.o.v. De Wijde Blik.

Weespersluis

Aanpak

We zijn de marketingcampagne begonnen met een fotoshoot in Weesp, om de vier pijlers van de campagne (ruimte en authentiek, bewust en centraal leven) op een hele eigen originele manier in beeld te brengen. Deze beelden waren input voor de eerste middelen, zoals de website, een abricampagne en een online marketingcampagne. Door een goede segmentatie in doelgroepen en regio’s in de online advertenties behalen we nu al sinds december 2015 jaar een conversie van 10 – 14 %! Dat betekent zeker 600 à 700 inschrijvingen in de database per maand!

Het merk Weespersluis laden we met filmpjes over Weesp en de locatie, een eigen magazine en een aantal events dit jaar.

Weespersluis

Resultaat

Sinds de livegang van de website in december 2015 hebben zich een kleine 10.000 geïnteresseerden bij ons gemeld. Onze facebookpagina heeft 3.000 volgers.

Facts & figures

Opdrachtgever

GEM Weespersluis (BPD, AM, Blauwhoed, Van Erk en Van Wijnen).

Gebiedsmarketing i.o.v. De Wijde Blik.

Looptijd

2015 – heden

Plaats

Weesp

Expertises